Julekalendertilbud 11 desember ved Grim Torv VeterinærHus:

Halv pris på munnhuleundersøkelse og dentalrøntgen for de som booker i løpet av dagen dag Fredag 11 desember. Konsultasjonen må gjennomføres før utgangen av 2021.

Katter er utsatt for tannresorpsjon samt kan selvsagt liksom hund få tannstein og tannkjøttbetennelse hvis tennene ikke pusses. Tannfrakturer (knekte tenner) kan både hunder og katter råke ut for.
Både hunder og katter bør få sine tenner pusset for å unngå tannstein og infeksjon rundt tannrøttene. Miniatyrhunder er særlig utsatt for tannsykdom og tannkjøttbetennelse som gjør at tennene løsner.
Vi har et stående tilbud om gratis tannsjekk på våkne dyr . Grundig undersøkelse krever imidlertid sedasjon/narkose og innebærer detaljert gjennomgang av hver eneste tann, med måling av lommedybde tannkjøtt, utfylling av tannskjema og dentalrøntgen.
For dere som booker time i dag tilbyr vi Julekalenderrabatt som gir dere 50% rabatt på slik undersøkelse.

Der minst 50% av tannfeste er gått tapt eller der rotspissabscess påvises (evalueres ved probing av tannlommer og ved dentalrøntgen) anbefaler vi ekstrahering . Enkelte ganger anbefales ekstrahering av veldig mange tenner. Eiere blir ofte stresset over dette, men de dyr som får mange rotne tenner ekstrahert blir ofte merkbart gladere og piggere i sin atferd etterpå.
Dentalrøntgen både før og etter ekstraksjon er viktig. Mange katter har skjørt tannbein som meget lett kan gå i stykker både under tannbehandling og helt av seg selvt. Også miniatyrhunder kan ha det. Vanligste årsak til såkalt patologisk fraktur (sykt beinvev som knekker) hos miniatyrhunder, er faktisk kronisk periodontitt (tannkjøttbetennelse).
HVA SER VI PÅ DENTAL RTG?
Smertefulle rotspissabscesser krever dentalrøntgen for å diagnostisere. Tannresorpsjon hos katt, som opptil 75% av katter før eller senere får, krever dentalrøntgen for å avgjøre hvilken behandling som er nødvendig. Mesteparten av tannproblemer foregår under tannkjøttranden og dentalrøntgen er måten å kartlegge hva som foregår.
Dere som kontakter oss og booker time i dag, vil ha halv pris på dentaørøntgen som dagens kalendertilbud